چچ

5 چالش مهم تعاملات کاری

نمی توان انکار کرد که مدل تعامل (Collaboration)، روش انجام وظایف در محل کار را تغییر داده است و کار تیمی همیشه با چالش های خاص خودش درگیر است و همراه با رشد تیم ها، این تعاملات هم پیچیده تر می شود.در این مقاله چند نمونه از این چالشها را بررسی می کنیم.

5 چالش مهم تعاملات کاری

یک همکاری موثر می‌تواند برای انواع سازمان‌ها چالش برانگیز باشد.چه یک شرکت استارت‌آپ با پنج کارمند در یک دفتر یا یک شرکت چندملیتی با 500000 کارمند در سراسر جهان باشد.

کار تیمی همیشه با چالش های خاص خودش درگیر است و همراه با رشد تیم ها، این تعاملات هم پیچیده تر می شود. مطالب بیشتر برای به خاطر سپردن، نظرات بیشتر برای در نظر گرفتن، و توضیحات بیشتری برای اجرا توسط دیگران وجود دارد.

از آنجایی که زمان زیادی را صرف همکاری با دیگران می کنیم، دیگر فقط عضو تیم بودن کافی نیست. همکاری واقعاً مؤثر، با درک و کار با آن شروع می شود.

1) تعارض در سبک کار

هیچ دو نفری مثل هم نیستند. در حالی که برخی کار گروهی را ترجیح می دهند، برخی دیگر بهترین کار خود را به تنهایی انجام می دهند. برخی برای تکمیل یک کار نیازی به کمک ندارند در حالی که برخی دیگر در هر مرحله از راه به کمک بیرونی نیاز دارند. زمانی که ایدئولوژی ها، فرآیندها و اهداف مختلف با هم برخورد می کنند، تضاد به وجود می آید.

طبق گزارش آماری موسسه مدیریت پروژه، 33 درصد از پروژه ها به دلیل عدم مشارکت کل تیم شکست می خورند. اگر نحوه تعامل با یکدیگر یا دلیل نیاز به این تعامل واضح نباشد، کسب موفقیت بعید به نظر می رسد.

با این حال، با تفویض اختیار مؤثر و حل و فصل تعارضات در محل کار، تعامل باعث افزایش بهره وری می شود. اعضای تیم باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا مشخص شود هر کس در نقش خود چه کاری باید انجام دهد که همه قبل از زمان مقرر در یک مرحله باشند.

2) مجاورت فیزیکی و مکانی

برای پیشرفت محیط اجتماعی یک شرکت، ارتباط با افراد هم تیمی، کلیدی است. نباید تعجب آور باشد که فناوری در حال تغییر نحوه ارتباطات نیروی کار مدرن است. از ایجاد امکان انجام کار از هر نقطه روی هر دستگاهی تا بهبود نحوه برقراری ارتباط و تعامل، فرصت‌های افزایش بهره‌وری از طریق فناوری نوآورانه هر روز در حال افزایش است.

بر اساس گزارش "وضعیت محل کار آمریکا در ایالت گالوپ"، 43 درصد از کارگران ایالات متحده گفتند که در سال گذشته حداقل مدتی را از راه دور کار کرده اند . امروزه تیم‌ها و سازمان‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. حتی با وجود تمام فناوری های موجود، تیم ها زمانی که اعضا از لحاظ مکانی نزدیک باشند، بهتر با هم کار می کنند. اگر چه کار از راه دور از نظر مکانی و فیزیکی امکان پذیر است، اما همیشه بهترین روش برای مشارکت تیم ها نیست. اگر اعضای تیم عمدتاً از راه دور کار می کنند، بهتر است که جلسات تیمی دوره ای حضوری داشته باشید تا روابط کاری خود را از حالت ماشینی خارج و انسانی کنید.

3) ایجاد اعتماد

اعتماد برای تعامل ضروری است. چون چالش اعتماد در محل کار این است که باید در طول زمان ایجاد شود، مسیر را برای مکالمات سازنده و آینده نگر هموار می کند.در بیشتر مواقع، ایجاد اعتماد در کلام آسان تر از انجام آن است. گاهی اوقات، کارمندان مرتکب اشتباه می شوند و برای شما یا سایر اعضای تیم اعتماد به آنها در تصمیم گیری های دیگر دشوار است.

محیط کاری ایده آل است که با اعتماد بین فردی و احترام متقابل شکل گرفته باشد و افراد از اینکه خودشان باشند حس راحتی دارند.ایجاد ارتباطات قوی با اطرافیان، در محل کار و خارج از آن بسیار مهم است.اگر مرزها و انتظارات روشن، گشاده رویی و ارتباط منظم را در اولویت قرار دهید، اعتماد به سرعت ایجاد می شود.

4) ارتباطات

در سال‌های اخیر، بسیاری از سازمان‌ها به تیم‌های راه دور به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط و تعامل با کارمندان در سراسر جهان روی آورده‌اند. مدیریت اینگونه تیم‌ها با چالش‌های بسیار و گاها منحصر به فرد همراه است.

همکاری در حال حاضر با فناوری همراه شده است، بنابراین افراد زیادی هر روز از طریق کانال های مختلف با هم در تماس هستند. طبق بررسی Harvard Business Review ، امروزه مدیران تا 85 درصد از زمان خود را صرف ابزارهای مشارکتی، ایمیل، در جلسات و تلفن می کنند که افزایش 50 درصدی آن را در ده سال گذشته نشان می دهد.

برای موفقیت در دنیای پویا و به هم پیوسته امروزی، تیم های تعاملاتی، همراه با سازمان خود به عنوان یک کل، نیاز به تسلط بر هنر ارتباطات دارند. شما می توانید با پرورش فرهنگ ارتباط آزاد با به روز رسانی های منظم و حفظ این همکاری با تیم خود، به این هدف برسید.

5) مسئولیت پذیری و مشارکت

با در نظر گرفتن تغییر از یک طرز فکر فردگرایانه به یک ذهنیت تعاملاتی، داستان جدیدی در حال ظهور است که در آن وابستگی های متقابل، در بقا و موفقیت کسب و کار نقش دارند. عدم تعریف صحیح مسئولیت های هر فرد،منجر به امتناع از تعامل با اعضای تیم و بروز دیدگاه های بدبینانه در مورد پروژه می شود.

برای ایجاد فرهنگ تعامل و همکاری، اعضای تیم باید نقش یکدیگر را برای به اشتراک گذاشتن ایده ها درک کنند. هر یک از اعضای تیم، با مشارکت در راستای یک هدف مشترک، باید اعتبار یکسانی در انتها دریافت کنند. کار تیمی رضایت بخش زمانی حاصل می شود که مسئولیت ها شفاف و اعضای تیم همسو باشند.

آماده شدن برای آینده کاری

کار تیمی ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما در عمل، کار گروهی موثر دشوار است. در فرهنگ محیط کار امروزی، برای دستیابی به استانداردهای روزافزون عملکرد و اهداف سازمانی، وجود تعامل و همکاری ضروری است.

همانطور که وقتی با هم کار می کنیم می توانیم به نتایج خارق العاده ای دست یابیم، تعامل نیز می تواند به ما کمک کند از موانعی که ما را محدود می کند عبور کنیم. غلبه بر چالش های کار تیمی می تواند بهترین افراد را در بین اعضا مشخص کند و به ایجاد موفقیت سازمانی کمک کند.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس کوتاه شده: