چچ

۱۲ ترفند برای برقراری ارتباط مؤثر در محل کار

تیم‌هایی که از نحوه برقراری ارتباط اثربخش در محل کار آگاه هستند، از آمادگی بهتری برای شرایط دشوار برخوردارند؛ اما پرورش عادت برقراری ارتباط خوب به زمان و تلاش نیاز دارد و این همان چیزی است که ما به آن پرداخته ایم. در اینجا به ۱۲ روش برای بهبود مهارت‌های شما در برقراری ارتباط در محل کار اشاره شده است.

۱۲ ترفند برای برقراری ارتباط مؤثر در محل کار

امروزه، ما در ارتباط دائمی با همکارانمان هستیم. بدیهی است برای سلام به همکارتان، گپی دوستانه با عضو دورکار تیم یا فرستادن یک گیف بامزه برای اعضای تیمتان زیاد فکر نمی کنید و خوب هیچ اشکالی هم ندارد. حتی اگر در محل کار و رودررو با یکدیگر ارتباطی گذرا برقرار کنید، این نوع پیام‌ها با ارتباطات کاری متفاوت هستند.

منظور ما از ارتباط در محل کار، ارتباطاتی است که در محل کار برای کار و پیشبرد آن برقرار می‌کنید. آگاهی از زمان و نحوه برقراری ارتباط اثربخش در محل کار، در کاهش سوءتفاهم در برقراری ارتباط، افزایش شادی تیم، افزایش همکاری و تقویت اعتماد اعضای تیم به شما کمک می‌کند. تیم‌هایی که از نحوه برقراری ارتباط اثربخش در مورد کار مطلع هستند، از آمادگی بهتری برای شرایط دشوار برخوردارند؛ اما پرورش عادت برقراری یک ارتباط خوب به زمان و تلاش نیاز دارد و این همان چیزی است که ما به آن می‌پردازیم. در این نوشته به روش هایی اشاره شده است که مهارت‌های برقراری ارتباط در محل کار را بهبود می‌بخشند.

منظور ما از ارتباطات در محل کار (تعاملات کاری) چیست؟

ارتباطات در محل کار هر نوع ارتباطی است که شما در محل کار درباره کار و پیشبرد آن برقرار می‌کنید. ارتباط در محل کار شامل چیزهایی مانند برقراری ارتباط درباره وظایف فردی، برنامه ریزی امور، به اشتراک‌گذاری و به‌روزرسانی وضعیت پروژه یا ارائه بازخورد به مدیران یا کارمندان است.

آگاهی از نحوه برقراری ارتباط در محیط کار، مهم‌ترین جزء همکاری اثربخش به شمار می‌رود زیرا اگر نتوانید به‌طور واضح ارتباط برقرار کنید، آنگاه در معرض خطر سوءتفاهم در برقراری ارتباط، سردرگمی یا حتی آسیب ناخواسته به احساسات یا کار دیگران قرار دارید. ارتباطات در محل کار می‌توانند به شکل رودررو، کتبی یا از طریق پلتفرم کنفرانس ویدیویی یا در جلسات گروهی رخ دهد. همچنین ممکن است به‌صورت بلادرنگ (مثل چت) یا به‌صورت غیر هم‌زمان (مثل ایمیل) رخ دهد. ممکن است ویدیو‌های ضبط‌ شده را به اشتراک بگذارید یا در پلتفرم‌هایی مانند ابزار مدیریت پروژه ارتباط برقرار کنید. چند نمونه مهم از ارتباطات در محل کار عبارتند از:

  • جلسات تیمی
  • جلسات بازخورد یک‌به‌یک (one on one)
  • دریافت اطلاعات
  • برقراری ارتباط درباره وضعیت یا پیشرفت پروژه
  • همکاری برای انجام وظایف بین واحدی
  • ارتباطات غیرکلامی

مؤلفه‌های ارتباط خوب

حالا که می‌دانید چه نوعی از برقراری ارتباط به‌منزله ارتباط در محل کار است، چگونه می‌توانید آن را بهبود بخشید؟ چند اصل مهم برای ارتباط خوب وجود دارد که صرف‌نظر از نوع ارتباط می‌توانید از آنها استفاده کنید. یک ارتباط خوب:

  • شفافیت را افزایش می‌دهد- چه در حال ارسال یک پیام با استفاده از سرویس پیام‌رسان سازمانی مثل کولتفرم یا اسلک باشید، یا درحال آماده کردن پیش‌نویس ایمیل یا ارائه پاسخ بدون آمادگی قبلی باشید، هدف این است که پیامتان را با شفافیت منتقل کنید.
  • به دنبال حل تعارض است نه ایجاد تعارض - دلیل برقراری ارتباط شما، حل مشکل یا افزایش همکاری اثربخش در پروژه یا کار در حال انجام است. ارتباط خوب در محل کار می‌تواند موانع را بردارد یا بازخورد ارائه دهد اما مطمئن شوید که هدف ایجاد محیطی بهتر نسبت به‌جایی است که اکنون در آن حضور دارید. بدیهی است هدف از برقراری ارتباط کاری بدتر کردن شرایط کار نباید باشد.
  • دو سویه است - هر نوع از ارتباطات در محل کار به‌منزله تبادل اطلاعات است حتی اگر یک نفر صرفاً به‌صورت غیرکلامی ارتباط برقرار کند یا اطلاعاتی را درخواست و دریافت کند.

مزایای ارتباط کاری باز و شفاف در محل کار

ارتباط شفاف و اثربخش در محل کار منجر به موارد زیر می‌شود:

  • افزایش احساس دل‌بستگی و تعلق کارمندان
  • افزایش مشارکت تیمی
  • افزایش بهره‌ وری
  • ایجاد محیط کار و فرهنگ‌سازمانی سالم
  • کاهش تعارض
  • افزایش نگهداشت نیروی انسانی

پس مهم است که برای بهبود کیفیت ارتباطات کاری، تلاش و سرمایه گذاری کنیم.

هفت نکته برای ارتباط اثربخش در محل کار

در ارتباط اثربخش در محل کار، همه‌چیز به‌ مکان، نحوه و زمان برقراری ارتباطتان بستگی دارد. با امتحان کردن این هفت نکته، در برقراری ارتباطات کاری خوب، مهارت بیشتری پیدا می‌کنید.

1) بدانید کجا و درباره چه چیزی ارتباط برقرار کنید.

ارتباطات در اشکال مختلف اعم از رودررو، از طریق ایمیل، از طریق پیام کوتاه و از طریق پلتفرم‌های مدیریت کار برقرار می‌شوند. برای اثربخشی بیشتر، یادتان باشد که دستورالعمل‌های ارتباطی را دنبال کنید و درباره چیز درست در زمان مناسب پیام دهید.

گاهی اوقات، آگاهی از جای برقراری ارتباط، مهم‌ترین بخش از برقراری ارتباط به شمار می‌رود. ممکن است شرکت شما ابزار ارتباطی متفاوتی داشته باشد که این امر باعث می‌شود بدانید استفاده از کدام ابزار اهمیت بیشتری دارد. کدام ابزار برای سؤال یا ارائه نظر شما مناسب‌تر است؟ آیا به برقراری ارتباط به‌صورت بلادرنگ نیاز دارید یا ارسال پیام غیر هم‌زمان مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ اگر نمی‌دانید، از یکی از اعضای تیم یا مدیرتان بپرسید که در کجا باید انواع مختلف پیام‌ها را ارسال کنید. لازم است در هر سازمانی، همه بر روی این موضوع اتفاق‌نظر داشته باشند. برای مثال، در شرکت سازه اطلاعات سامان ما از موارد زیر استفاده می‌کنیم:

  • برای ارتباطات پیام خصوصی و کانالهای پروژه ها از ابزار تعاملات سازمانی Colatform
  • برای جلسات کاری، تماس های صوتی و ویدئویی از ابزار تعاملات سازمانی Colatform
  • برای جلسات موردی با افراد برون سازمانی ابزار ارتباطی Skype
  • برای ایمیل های رسمی از ایمیل سازمانی و برای ایمیلهای غیر رسمی از Gmail
  • برای ارتباط با مشتریانی احتمالی از اکانت پیام رسان Whatsapp شرکت

2) ایجاد مهارت‌های تعاملی

تعامل بسترِ انجام کار تیمی مؤثر است. شما برای تقویت مهارت‌های تعاملات تیمی‌، باید برقراری ارتباط صادقانه و آزادانه را تمرین کنید. این امر لزوماً بدان معنا نیست که همیشه بر سر هر چیزی به توافق برسید و آگاهی از نحوه ابراز مخالفت و کار روی این تفاوت‌ها مهم‌ترین بخش تعامل به شمار می‌رود.

مهارت‌های ارتباطی و توان تعامل ازجمله سناریوهای مرغ و تخم مرغی است. می‌توانید با برقراری ارتباط اثربخش، تعاملات خوبی ایجاد کنید و برعکس آگاهی از نحوه تعامل، مهم‌ترین مؤلفه یک ارتباط قوی است. اساساً، این فقط بدان معناست که شما در طول زمان باید همزمان ارتقای مهارت‌های تعاملی و ارتباطی را تمرین کنید. با بهبود تعاملات تیمی‌تان، در انتقال اطلاعات و اظهارنظر در محیط کار بهتر عمل می‌کنید و درنتیجه ارتباط صادقانه‌ای ایجاد می‌شود که تعاملات کاری شما را راحت‌تر می‌کند.

3) هر زمان که می‌توانید رودررو صحبت کنید

احتمالاً اثبات‌شده‌ترین راه برای اجتناب از سوءتفاهم در برقراری ارتباط، صحبت رودررو است. اگر تیم شما مجازی است، صحبت در کنفرانس ویدئویی نیز نتیجه‌بخش است. اگر می‌دانید که گفتگویی دشوار در پیش دارید، برقراری ارتباط رودررو اهمیت بسزایی دارد. از طریق نگارش نمی‌توان به‌راحتی لحن را منتقل کرد و ممکن است بخواهید تا اعضای تیم حالات چهره و زبان بدنتان را ببینند.

اگر تیم شما دور کار یا پراکنده است، برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی به‌جای کنفرانس ویدیویی نیز می‌تواند کارساز باشد. کنفرانس ویدیویی واقعاً خسته‌کننده است و تعاملات و ارتباطات به‌ ویژه برای تیم‌های دور کار را دشوار می‌سازد. برقراری ارتباط از طریق تلفن فشار بصری را کاهش داده و درعین‌حال شما را قادر می‌سازد تا متوجه صدا و لحن اعضای تیم خود شوید.

4) زبان بدن و لحن صدای خود را زیر نظر داشته باشید

ارتباطات صرفاً به معنای آنچه می‌گوئید نیست بلکه درباره نحوه بیان است. مطمئن شوید که دست‌به‌سینه نمی‌ایستید و بریده‌بریده صحبت نمی‌کنید. اغلب اوقات، ممکن است زبان بدن شما هیچ ارتباطی با شرایط فعلی نداشته باشد، شاید چیزی در زندگی شخصی‌تان شما را خسته کرده باشد؛ اما اعضای تیمتان که در شرایط شما قرار ندارند، رفتار شما را می‌بینند و تصور می‌کنند که از چیزی خشمگین یا ناراحت هستید. به‌خصوص برای گفتگو‌های دشوار، سعی کنید تا زبان بدن و حالات چهره خود را آرام سازید تا از ارائه هرگونه سرنخ غیرعمدی اجتناب کنید. برای کسب این مهارت بهتر است در مورد زبان بدن مطالعه کنید و برخی از موضوعات را در کنترل داشته باشید.

5) ارتباط دوطرفه را در اولویت قرار دهید

برای برقراری ارتباط در محل کار گوش دادن به همان اندازه صحبت کردن حائز اهمیت است. گوش دادن به ایده‌های دیگران به‌جای صرفاً تلاش برای مطرح کردن ایده‌های خودتان بخشی از عضویت در یک تیم مشارکتی است.

دو نوع رایج گوش دادن وجود دارند که عبارتند از: گوش دادن برای پاسخ دادن و گوش دادن برای درک. زمانی که برای پاسخ دادن گوش می‌کنید، بدیهی است باید بر آنچه قصد دارید بیان کنید تمرکز کنید نه آنچه فرد دیگر بیان می‌کند. در این نوع از گوش دادن، شما در معرض خطر نادیده گرفتن اطلاعات مهم یا حتی تکرار آنچه فرد دیگر گفته است قرار دارید.

ما پیشنهاد می کنیم، سعی کنید تا برای درک کردن گوش کنید، یعنی به آنچه طرف دیگر بیان می‌کند گوش دهید بدون اینکه درباره پاسخی که می‌خواهید بدهید فکر کنید. اگر چیزی برای پاسخ به ذهنتان رسید، به‌جای تلاش برای به خاطر سپردن آنچه قصد گفتنش را دارید، آن را یادداشت کنید تا بتوانید به گوش دادن برای درک کردن بازگردید.

6) به واقعیت‌ها توجه کنید نه به داستان‌ها

حقایق در مقابل" داستان‌"ها، تکنیکی است که دیانا چاپمن- Diana Chapman یکی از بنیان‌گذاران گروه رهبری آگاهانه، پیشنهاد داد. در این مورد، واقعیت‌ها چیزهایی هستند که واقعاً به وقوع پیوسته‌اند و چیزهایی هستند که همه به‌راحتی درباره آنها اتفاق‌نظر دارند. از سوی دیگر، "داستان" به‌منزله تفسیر شما از شرایط است یا حتی شایعات و پچ پچ ها.

برای مثال، فرض کنید مدیرتان در طول یک جلسه تیمی کوتاه فوراً به شما بازخورد می‌دهد. این بازخورد حقیقت است. شما انتظار بازخورد نداشتید و احساس می‌کنید که مدیریتان به‌جای اینکه بازخورد را نگه دارد تا به‌صورت خصوصی و رودررو به شما بگوید، به دلیل نارضایتی از کارتان آن را پیش همه مطرح کرده است. این "داستان" است زیرا راهی ندارید تا بدانید که آیا این باور حقیقت دارد یا خیر.

داستان‌ها به‌طور اجتناب‌ناپذیر رخ می‌دهند و همه ما از روی واقعیت داستان‌هایی می‌سازیم؛ اما سعی کنید تا داستان‌ها را از واقعیت‌ها جدا کنید و تا زمانی که نتوانستید داستان‌ها را تأیید کنید، از عمل کردن بر اساس آنها اجتناب کنید و مهمتر اینکه آن را به دیگران منتقل نکنید. برای مثال، در این مورد می‌توانید در طول جلسه یک‌به‌یک بعدی، با مدیریتان صحبت کنید و از او بپرسید که چرا بازخورد را در جلسه تیمی مطرح کرده است.

7) حواستان باشد که با فرد مناسب صحبت کنید

ارتباطات اثربخش در محل کار به همان اندازه که به آنچه می‌گویید مربوط است، به فردی که با او صحبت می‌کنید نیز ارتباط دارد. هنگامی‌که با فرد اشتباه صحبت می‌کنید یا تلاش می‌کنید تا اطلاعات را در محیطی اشتباه به اشتراک بگذارید، ارتباطات ضعیف رخ می‌دهد.

به‌منظور اجتناب از این امر، مطمئن شوید که افراد مناسب در اتاق یا جلسه حضور دارند یا پیام را دریافت می‌کنند. اگر نمی‌دانید که فرد مناسب چه کسی است، سعی کنید تا مهم‌ترین ذینفعان پروژه که ممکن است غایب باشند را شناسایی کنید یا از مدیرتان کمک بگیرید.

پنج راه برای تقویت مهارت‌های ارتباطی رهبری

اگر رهبر یا مدیر تیم هستید، از قدرت ایجاد و تنظیم قراردادهای ارتباطی در تیمتان برخوردار هستید. ارتباطات قوی منجر به ایجاد فرهنگ سالم در شرکت و ایجاد اعتماد در میان کارمندانتان می‌شود و سیلوهای ایجادشده میان تیم‌های چند تخصصی را از بین می‌برد. در ادامه توضیح داده می‌شود که این کار چگونه انجام می‌شود:

1) به هرگونه تغییر اساسی رسیدگی کنید

پیش از شروع به بهبود مهارت‌های ارتباطی تیمتان، مطمئن شوید که مشکل مهمی وجود ندارد که مانع برقراری ارتباط صادقانه افراد شود. آیا همه به‌راحتی و آشکارا صحبت می‌کنند؟ آیا چیزی وجود دارد که باعث شود یکی از اعضای تیم احساس کند نمی‌تواند کاملاً خودش باشد؟

یکی از ارزشمندترین کارهایی که می‌توانید به‌عنوان رهبر انجام دهید، این است که اطمینان یابید کارمندانتان به‌راحتی به عنوان خودشان کار می کنند و خود واقعی شان را نشان می‌دهند (و یا به‌اندازه‌ای که بخواهند می‌توانند این کار را انجام دهند). چه این مسئله به معنای ابراز مخالفت، یا صحبت در مورد علایق خارج از کار یا بیان صادقانه نوع ارتباطاتی است که برای آنها اثربخش‌تر است، حتماً نیاز‌های هر یک از اعضای تیم را درک کنید و مطمئن شوید که این نیازها در محیط تیمی برآورده می‌شوند.

"یکی از موضوعاتی که در پرسشنامه انگیزه بخشی کارمندان مطرح شد این بود که آیا ما می‌توانیم به اشتراک‌گذاری اطلاعات و ارتباطات در کل سازمان را بهبود بخشیم، بنابراین ما به دنبال راهی برای انجام آن بودیم." اسامه خان، مدیر امور مالی، کمک اسلامی کانادا

بیشتر بخوانید: کولتفرم جایگزین کارآمد ابزارهای پراکنده ارتباطات سازمانی

2) مکرراً بازخورد بخواهید

اگر درباره سبک ارتباطی‌تان خواستار دریافت بازخورد نباشید، احتمالاً هرگز بازخورد دریافت نمی‌کنید. حتی اگر ارتباطات در محل کار و هرگونه تعامل دیگر اثرگذار باشند، ممکن است اعضای تیم فوراً آن را به‌عنوان چیزی برای ارائه بازخورد در نظر نگیرند. شما می‌توانید با درخواست از کارمندانتان برای ارائه بازخورد درباره سبک ارتباطی‌تان، به بهبود و توسعه استراتژی‌های ارتباطی شفاف برای تیمتان ادامه دهید.

3) درک سبک‌های ارتباطی تیم

یکی دیگر از راه‌های اثربخش برای برقراری ارتباط با تیمتان این است که از آنها بپرسید که می‌خواهند چگونه ارتباط برقرار کنند. ترجیحات ارتباطی نباید به شکل یک راز یا یک بازی حدس و گمان باقی بمانند و آگاهی از اینکه آیا اعضای تیمتان کنفرانس ویدیویی، تماس تلفنی، جلسات صبح زود یا جلسات پرشور بعدازظهر را ترجیح می‌دهند، به شما کمک می‌کند محیطی برای پیشرفت ایجاد کنید.

مهم‌ترین سؤالاتی که باید بپرسید عبارتند از:

  • آیا کارمندان سحرخیزند یا شب‌ بیدار؟
  • آیا کارمندان جلسات ساختاریافته را دوست دارند یا جلسات طوفان فکری آزاد را ترجیح می‌دهند؟
  • آیا آنها با صحبت کردن به‌طور آنی یا با نوشتن بهتر قادر به فکر کردن هستند؟
  • آنها چه تیپ شخصیتی هستند: درون‌گرا، برونگرا یا میان‌گرا؟
  • آیا احساس می‌کنند که اعضای تیم را می‌شناسند یا فعالیت‌هایی برای پیوند بیشتر اعضای تیم را ترجیح می‌دهند؟
  • چه نوع جلسات یا وظایفی به آنها انرژی بیشتری می‌دهد؟

4) برای تیم سازی یا باز کردن سر صحبت وقت بگذارید

بخش مهمی از آگاهی از نحوه برقراری ارتباط، شناخت تیمتان است. صرف زمان خارج از محیط کار برای شناخت تیمتان اهمیت زیادی دارد. سؤالاتی که سر صحبت را باز می‌کنند به نشان دادن عناصر شخصیتی و افزودن سرگرمی به هر جلسه کمک می کنند، بنابراین پیش‌ازاین که مستقیماً به سراغ دستور کار جلسه بروید، کار را با یک گفتگوی خودمانی شروع کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه با چالش‌های مهم تعامل در محل کار مواجه شویم؟

5) لحن صدا را تنظیم کنید

یادتان باشد که نحوه برقراری ارتباط و همکاری شما بر کل تیمتان تأثیر می‌گذارد. تعیین استاندارد‌هایی برای ارتباطات شفاف و آزادانه در محل کار به شما بستگی دارد. پس‌ازاین که استانداردها را تعیین و با آنها ارتباط برقرار کردید، تیمتان نیز از همین روش پیروی خواهد کرد.

هرچند ماه، احساس همه افراد نسبت به ارتباطات تیمی را بررسی کنید. آیا عاداتی وجود دارند که در چند ماه گذشته شکل‌گرفته باشند و شما بخواهید که آنها را حذف کنید یا تشویق کنید؟ فکر کردن منظم به ارتباطات تیمتان، به‌جای تعیین و فراموش کردن تمرین‌های تیمی‌تان، باعث جدیت بیشتر شما در بررسی روش‌های ارتباطی می‌شود.

"با افزایش رشد سازمان، ارتباطات کم‌کم با مشکل مواجه می‌شوند. من در این شرکت دیدم که این ناکارآمدی‌ها به ما آسیب می‌زنند: زمانی که نمی‌توانیم مانند یک دستگاه سالم کارکنیم، نمی‌توانیم به مردم زیادی خدمت کنیم و ما مسئولیم که در این زمینه بهبود یابیم."اسکایلر بادنوک، مدیرعامل شرکت Hope for Haiti

بیشتر بخوانید:سازماندهی دقیق ارتباطات سازمانی با کولتفرم

انواع دیگر ارتباطات در محل کار

در بیشتر بحث‌ها درباره ارتباطات در محل کار فرض می‌شود که منظور از محل کار، حضور فیزیکی در محل کار است؛ اما برای برقراری ارتباط با مکان‌های مختلف از دفاتر شرکت در سایر شهرها گرفته تا تیم‌های دور کار، روش‌های مختلفی وجود دارد. همچنان بهترین شیوه‌های ارتباطی بر اساس شرایط هر تیمی اعمال می‌شود اما چند نکته مورد توجه وجود دارد و شما می‌توانید برای کمک به برقراری ارتباط حقیقی و مناسب از چند روش خوب استفاده کنید.

تیم‌های توزیع‌شده

تیم‌های توزیع‌شده در دفاتر ملی و بین المللی مختلف کار می‌کنند. این تیم‌ها ممکن است در مناطق زمانی با زبان‌های مختلف واقع‌شده باشند و هر اداره دارای فرهنگ و عادات خاص خود است. از اعضای تیم توزیع‌شده انتظار نداشته باشید تا به یک شیوه ارتباط برقرار کنند، درواقع یکی از مزایای تیم‌های توزیع‌شده تنوع فکری است که شما با کار با اعضای تیم در سرتاسر جهان، با آن مواجه خواهید شد.

اگر با یک تیم توزیع‌شده کار می‌کنید، برقراری ارتباط بیش‌ازحد اهمیت زیادی دارد چراکه باعث می‌شود اعضای تیم در مناطق زمانی و جغرافیایی مختلف در جریان امور قرار بگیرند. حتماً مطمئن شوید که هر چیزی در منابع مرکزی مستند می‌شود به‌طوری‌که اعضای تیم در زمانی که آنلاین می‌شوند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و به دنبال ابزاری باشید که به‌صورت بلادرنگ به‌روزرسانی می‌شود تا دیگر کسی به دلیل تأخیر در دستیابی به اطلاعات از کار عقب نیفتد.

یادتان باشد که مناطق زمانی مختلف بر نحوه ورود افراد به گفتگو تأثیر می‌گذارند. سعی کنید تا جلسات را به نحوی برنامه‌ریزی کنید که برای همه افراد حضور در آن امکان‌پذیر باشد یا اگر اعضای تیم امکان حضور در آن را ندارند، یادداشت و جلسه ضبط‌شده در اختیار آنها قرار گیرد. همچنین باید به‌طور مضاعف بررسی کنید که افراد درست در جریان امور هستند یا خیر و صرفاً بدان دلیل که در دفتری متفاوت از تعداد زیادی از اعضای تیم حضور دارند، کنار گذاشته نمی‌شوند.

همکاران آنلاین و دورکار

اگر با تیم مجازی کار می‌کنید، تعیین جایی که قصد برقراری ارتباط دارید و تعداد دفعات برقراری ارتباط اهمیت زیادی دارد. آگاهی از اینکه برای ارتباطات باید از کدام ابزار ارتباطی استفاده شود، به افراد تیم کمک می‌کند تا حتی زمانی که دورکار هستند، احساس اتصال داشته باشند.

اعضای دورکار تیم احساس می‌کنند که در انزوا قرار گرفتند و از یکدیگر مجزا شده‌اند، بنابراین با آنها درباره عادات ارتباطی موردعلاقه شان صحبت کنید. بعضی از اعضای تیم عاشق تماس تلفنی پی‌درپی هستند درحالی‌که بعضی دیگر جلسات برنامه‌ریزی‌شده با دستور کار مشخص را ترجیح می‌دهند. ازآنجایی‌که اعضای تیم فرصت کمتری برای تعامل حضوری دارند، تعیین اولویت‌ها برای تیم‌ها حائز اهمیت است، چراکه می‌توانید کانال‌های ارتباطی را باز نگه‌دارید.

درنهایت، مطمئن شوید که اعضای تیم به‌طور منظم در رویدادهای پیوند تیمی حضور پیدا می‌کنند. چه در آغاز هر جلسه فعالیت‌هایی برای باز کردن سر صحبت انجام دهید یا چه هر هفته زمانی را به صرفاً صحبت اختصاص دهید، صرف زمان اختصاصی برای تیم به اعضای تیم کمک می‌کند تا صرف‌نظر از اینکه از کجا تماس می‌گیرند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید:چهار پیشنهاد برای پیشرفت شغلی و حرفه ای در زمان دورکاری

گل سرسبد ارتباطات اثربخش در محل کار

آخرین مؤلفه ارتباطات شفاف، داشتن منبع مرجع مرکزی برای همه ارتباطات و اطلاعات کاریتان است. استفاده از یک سامانه متمرکز مانند ابزار ارتباطات سازمانی به شما کمک می‌کند تا کار در تمام سطوح تیمی خود را هماهنگ کنید. بامطالعه مقاله ما، درباره اینکه چطور یک ابزار ارتباطات سازمانی مانند کولتفرم هماهنگی و برقراری ارتباط پروژه را آسان‌تر می‌سازد اطلاعات بیشتری کسب کنید. تعاملات کاری خوب و شفاف ابزار مناسب و خوب لازم دارد. ما سرویس ابری تعاملات سازمانی کولتفرم را پیشنهاد می کنیم.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس وب سایت: https://asana.com/resources/effective-communication-workplace
آدرس کوتاه شده: