چچ

تیم مجازی: 10 راه برای ایجاد فرهنگ تعاملات سازمانی

با توجه به افزایش تیم های دورکار وپیشنهاد دورکاری تمام وقت در بسیاری از سازمان ها، درک مدیران و رهبران از چگونگی موفقیت تیم های مجازی بسیار ضروری است. در اینجا راه حل هایی ارائه می دهیم که بتوانید دریک فضای کاری دور از هم، فرهنگ قوی تیمی پرورش دهید، جریان‌های کاری مؤثر و کارآمد ایجاد کنید، و با ایجاد حس تنهایی و کمبود انگیزه در کارکنان مبارزه کنید.

تیم مجازی: 10 راه برای ایجاد فرهنگ تعاملات سازمانی

اگر در سال 2020 تنها یک درس آموخته باشیم ، امکان کار از راه دور است، و شایعاتی مثل بهره وری کمتر تیم های مجازی ، غیر ممکن بودن ارتباطات از طریق صفحه نمایش، یا ادعای کاهش رشد شغلی با انجام کار از راه دور ، رسما از بین رفته است.

بر اساس گزارش وضعیت دورکاری در سال 2020، تقریباً 70٪ از کارکنان تمام وقت در ایالات متحده در طول همه گیری COVID-19 از خانه کار می کردند. و به‌عنوان مدیر یک تیم مجازی، احتمالاً از خود پرسیده‌اید که چگونه می‌توانید دریک فضای کاری دور از هم، فرهنگ قوی تیمی پرورش دهید، جریان‌های کاری مؤثر و کارآمد ایجاد کنید، و با ایجاد حس تنهایی و کمبود انگیزه در کارکنان مبارزه کنید. در اینجا چند راه حل به شما ارائه می دهیم.

نحوه مدیریت تیم های مجازی

تیم مجازی

عناصر کلیدی برای رهبری و مدیریت یک تیم مجازی موفق، با عناصر مورد نیاز برای رهبری تیم های سنتی تفاوت چندانی ندارند. با این حال، پیاده سازی این عناصر در یک تیم مجازی حیاتی است. به ویژه برای ایجاد محیطی که اعضای تیم در آن فعال، سازنده و کارآمد هستند:

  • اعتماد: اعتماد به هم تیمی های شما قدرت می بخشد، همگی را انعطاف پذیرتر و از همان ابتدا یک محیط کاری مفیدتر ایجاد می کند. پذیرش ریسک های معقول و در صورت لزوم حل مشکلات به تنهایی را درتیم خود پرورش دهید.
  • انگیزه: وقتی نمی‌توانید پنج نفر از اعضای تیم خود را برای رسیدن به هدفی یا گوش دادن به سخنان انگیزشی هنگام صرف غذا، همراه و مشتاق کنید، باید راه‌های خلاقانه‌تری برای ایجاداشتیاق و همراهی آنها پیدا کنید.
  • استقلال: شما نمی توانید بر انجام کار افراد تیمتان در خانه نظارت کنید و قطعا نباید این کار را انجام دهید! به آنها استقلال بدهید تا برنامه زمانی برای خود وضع کنند و به انجام سروقت کارهایشان در منزل اعتماد کنید. تا زمانی که ضرب الاجل کارخود را رعایت می کنند،اشکالی ندارد اگر وسط روز کاری لباس‌هایشان را هم بشویند.
  • ارتباطات: شاید یکی از چالش برانگیزترین و در عین حال حیاتی ترین عناصر برای رهبری یک تیم مجازی موفق، ارتباط شفاف و موثر باشد. ارتباطات حضوری احتمالاً به ندرت اتفاق می افتد، بنابراین اولویت خود را ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار قرار دهید تا مطمئن شوید اعضای تیم شما ،احساس شنیده شدن، دیده شدن و حمایت می کنند.
  • تعاملات: علاوه بر داشتن دیدگاهی متمرکز بر کارگروهی، باید ابزارهای مناسب را برای تقویت تعاملات در محل کار برای تیم فراهم کنید. اسناد به اشتراک گذاشته شده، ابزارهای پیام رسانی، و ابزارهای مدیریت کار تعاملاتی، اجزای کلیدی برای ایجاد یک کارگروهی مجازی هستند.

این عناصر کلیدی را هنگام مدیریت تیم راه دور خود در نظر داشته باشید اما همچنین بدانید که عوامل دیگری وجود دارد که پایه و اساس یک تیم مجازی موفق را می سازد. در اینجا خلاصه ای از نکات مورد علاقه ما برای استخدام و رهبری یک تیم دور کار با تعاملات عالی وعملکرد خوب آورده شده است.

1) تیم مناسب را استخدام کنید

استخدام از راه دور دنیای جدیدی از فرصت ها و چالش ها را باز می کند. شما دیگر محدود به یافتن افراد در منطقه خود نیستید و می توانید از میان افراد مستعد بیشتری تیم خود را انتخاب کنید. با این حال، در استخدام افراد یک تیم با پراکندگی جغرافیایی، باید به چیزی بیش از استعداد تکیه کنید. اعضای تیم باید مهارت های ارتباطی و تعاملاتی عالی داشته باشند. خودکفا، نتیجه محور و قادر به حفظ انگیزه خود در یک محیط مجزا و به تنهایی باشند.

این باور غلط که تیم های مجازی نسبت به تیم های سنتی بهره وری کمتری دارند، در زمان همه گیری کرونا از بین رفت. در واقع، 75 درصد از مردم گزارش دادند که در هنگام کار از خانه به همان اندازه یا بیشتر بهره وری دارند.

برای یافتن افراد مناسب برای تیم مجازی خود، در طول مصاحبه سؤالات خاصی در مورد اخلاق کاری آنها بپرسید تا احساس بهتری نسبت به اینکه آیا آنها درفضای کاری دور به خوبی کار می کنند یا خیر. در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:

  • چرا ترجیح می دهید از خانه کار کنید؟
  • برای کارآمدی بیشتر در محیط کار خود به چه چیزهایی نیاز دارید؟
  • چگونه روی وظایف خود متمرکز می شوید؟
  • چگونه در پایان روز به کار خود خاتمه می دهید؟

شما باید تعداد افراد تیم خود را در نظر بگیرید و به ورزش های تیمی مناسب آنها فکر کنید – در بیشتر ورزش ها، تیم ها از پنج تا ۱۲ بازیکن در زمین تشکیل می شوند. به محض اینکه اعضای بیشتری به تیم(در محل کار یا در ورزش) اضافه می کنید، این احساس را درافراد ایجاد می کنید انگارمشارکت آنها در یک پروژه دیگر چندان اهمیتی ندارد. به این اثر، بی‌اعتنایی اجتماعی گفته می‌شود و به همین دلیل بهتر است اعضای تیم را حدود 10 نفر یا کمتر نگه دارید.

2) تجربه کارآموزی جامعی برای اعضای جدید ایجاد کنید

ورود اعضای جدید به تیم مجازی کاملاً متفاوت از ورود افراد به تیم در یک محیط اداری است. شما باید فرصت هایی را برای اعضای جدید ایجاد کنید تا هم تیمی های خود را بشناسند زیرا آنها نمی توانند ارتباط حضوری داشته باشند.

در اینجا چند ایده برای ایجاد تجربه ای به یاد ماندنی تر و جامع تر برای استخدام کارکنان راه دور وجود دارد:

  • ارسال یک بسته خوشامدگویی: برای ایجاد حس مورد استقبال قرار گرفتن و هیجان در پیوستن به شرکت در عضو جدید، یک بسته خوشامدگویی را از طریق پست برایش ارسال کنید. چه این بسته یک لیوان با آرم شرکت باشد ، یک کارت هدیه برای صرف قهوه، یا یک دسته لوازم التحریر مارک دار باشد - کارمند جدید از این حرکت قدردانی خواهد کرد.
  • همه وسایل لازم را مهیا کنید: علاوه بر ارسال هدایا، مطمئن شوید که عضو تیم جدید شما قبل از تاریخ شروع به کار،همه چیزهایی که نیاز دارد در اختیار دارند. چه لپ تاپ، اطلاعات ورود به سیستم جدید یا تلفن، آنها را به موقع مهیا کنید تا بتوانند فوراً شروع به کار کنند.
  • او را با یک مشاور ارشد آشنا کنید: راه دیگر برای اطمینان از اینکه عضو جدید احساس پدیرش در تیم کند، داشتن یک مشاور است. مشاوران می توانند به انواع سؤالاتی پاسخ دهند که ممکن است کارآموز جدید برای پرسیدن از رئیس خود حس راحتی نکند و راهکاری عالی برای به حداقل رساندن سندرم خود تخریبی است.طبق تحقیقات ما ، تقریباً هشت نفر از هر ده کارمند استخدامی جدید اعلام کردند که نسبت به موفقیت‌های کاری خود در سال 2020، احساس شک و تردید داشتند. ارتباط با مشاوری برای چت کردن و مراجعه به او برای سؤالات می‌تواند اعتماد به نفس یک عضو جدید را حین تجربه چند ماه اول کار، افزایش دهد. وقتی پای درک فرهنگ کاری شرکت در میان است،مشاوران می توانند نقش راهنما داشته باشند.

3) فرهنگ سازمانی قوی بسازید

فرهنگ سازمانی از اهداف تجاری، ارزش های شرکت، افراد و نقاط ارتباطی آنها تشکیل شده است. ایجاد یک فرهنگ سازمانی قوی به شما امکان ایجاد روشهای تیم محور و کاهش اصطکاک بین اعضای تیم را می دهد و با اطمینان از وجود یک فضای کاری فراگیر، تمام کارهای خود را به اهداف سازمان خود متصل کنید. با تعریف اهداف مشترک و ارائه بیانیه روشنی از این اهداف، به طور موثر به نتایج تجاری و سلامت سازمان خود کمک خواهید کرد.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که علیرغم افزایش تعداد تیم‌هایی که در دوران همه گیری کرونا دورکاری می‌کنند، وجود یک فرهنگ سازمانی، عامل مهمی در درخواست یا عدم درخواست کسی برای یک شغل است. در واقع، 86 درصد گزارش کردند که وجود فرهنگ سازمانی عامل تا حدودی بسیار مهم در تصمیم آنها است.

فرهنگ قوی سازمانی با تیم شما درک می شود، اما کاری که آنها ارائه می دهند و طوری که شرکت شما از بیرون به نظر می آید نیز، بیانگر فرهنگ سازمانی شما است. کاندیداهای بالقوه استخدام، شبکه های اجتماعی شما، سایت‌های بررسی مشاغل و اطلاعات وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند تا فرهنگ سازمانی شرکت شما را درک کنند. اگر در حال حاضر در حال استخدام افراد هستید، مطمئن شوید که این کانال ها منعکس کننده فرهنگی سازمانی شما است!

4) فرآیندهای کار را به وضوح تعریف کنید

به عنوان بخشی از فرآیند عضوگیری تیم (یا تبدیل شرکت به یک شرکت راه دور)، باید روال کار را به وضوح تعریف کنید. کار از خانه به هم تیمی های شما آزادی می دهد که احتمالا در یک محیط اداری تجربه نخواهند کرد. در حالی که این آزادی عالی است و بخشی از دلیل دورکاری تیم شما است، فقدان تعاملات چهره به چهره نیز می تواند باعث ایجاد سوء تفاهم و سوء ارتباط شود.

زمینه های زیادی وجود دارد که فرآیندها و قوانین کار باید در آنها به وضوح تعیین شوند. به عنوان مثال، از آنجایی که 44 درصد از کارکنان راه دور نیازی به پوشیدن لباس برای تماس ویدیویی ندارند، ممکن است بخواهید آداب کاری خاصی را برای جلسات آنلاین تنظیم کنید.

برای پیشگیری از اشتباهات و ارتباطات از دست رفته، از یک پلن ارتباطی استفاده کنید تا نوع ارتباط از طریق هر کانال واضح باشد.

بر اساس اطلاعات بررسی شده مشاغل در سال 2021 ، 60٪ از زمان یک فرد در محل کار صرف فعالیت در مورد کار می شود (به عنوان مثال، تعاملات در مورد کار، جستجوی اطلاعات، جابجایی بین برنامه ها و غیره). تمام زمانی که صرف کارهای تکراری توسط خود شخص به جای کار مهارتی می شود می تواند بر عملکرد تیم شما تأثیر منفی بگذارد. تعریف روال کاری می تواند میزان فعالیت در مورد کاری که تیم شما با آن سر و کار دارد را آشکارا به حداقل برساند.

5) ارتباط موثر برقرار کنید

همه ما در مورد معجزه ارتباطات گسترده، شنیده ایم. با خبر بودن از همه چیز می تواند هیجان انگیز و در عین حال خسته کننده هم باشد. به جای برقراری تعاملات گسترده، روی برقراری تعاملات موثر تمرکز کنید.

از خود بپرسید که آیا ارائه بازخورد در مورد موضوعی ضروری است یا می توانید به شخص مسئول اعتماد کنید که بدون نظر شما آن را مدیریت کند. در نظر بگیرید که آیا شرکت در یک جلسه به نفع شما و سایر شرکت کنندگان خواهد بود یا اینکه خواندن صورتجلسه بعد از آن هم کفایت می کند. و مهمتر از همه: همیشه اطمینان حاصل کنید وقتی که شما صرف بازخورد به یک پروژه می کنید نسبت به سودی که با همان وقت ،خودتان می توانستید کسب کنید، بیشتر باشد.

هنگامی که بازخورد یا حضور شما مورد نیاز است، می توانید با این روشها به طرز موثری عمل کنید:

  • بروید سر اصل موضوع: بازخورد را با علاقه و دوستانه اما رک و پوست کنده ارائه دهید . همیشه با این فرض پیش بروید که همه اعضای تیم شما بهترین تلاش خود را می کنند . وقتی چیزی مطابق انتظارات شما یا استانداردهای پروژه نیست، بازخورد واضح و سازنده بدهید تا بدانند چگونه کار خود را بهبود بخشند.
  • فقط اعضای تیم مربوطه را در جریان بگذارید: اگر آقای X از بخش IT نمی‌تواند به شما در حل مشکلتان کمک کند، بی جهت به او پیام ندهید.
  • تاریخ مشخص کنید:مطمئن شوید هر کار یا پروژه دارای تاریخ مشخص است تا دائم پیگیری نکنید.
  • ارسال برنامه کاری: وجود برنامه کاری برای پیگیری، جلسات را بسیار کارآمدتر و سرگرم کننده تر می کند. در این صورت اعضای تیم می دانند چه موضوعی مورد صحبت است و جلسه چقدر طول می کشد.

کمبود ارتباطات و تعاملات بصری و زبان بدن را در تیم های مجازی دست کم نگیرید . به طور منظم با هم تیمی های خود ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که همه احساس می کنند عضوی از تیم هستند و بتوان از بروز سوء تفاهم جلوگیری کرد.

6) ارتباط با اعضای تیم

ممکن است دفتر اداری نداشته باشید که بتوانید حضوری دور هم جمع شوید، اما همچنان می توانید جلسات مجازی برای انجام تعاملات با هم داشته باشید. جلسات منظم یک به یک، ساعات استراحت و شاد مجازی به تیم شما کمک می کند تا با هر گونه انزوای مجازی کنار بیاید.

لازم نیست این تعاملات شخصی را فقط هنگام تماس های غیرکاری داشته باشید. در ابتدای هر جلسه کاری مانند جلسات حضوری در دفتر کار، زمانی را برای مکالمات معمولی اختصاص دهید. پنج دقیقه گپ زدن در مورد برنامه های آخر هفته، بازی فوتبال فرزندتان، یا سایر تفریحات شخصی، به شما کمک می کند تا با تیم خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید و یک محیط کاری گرم و پربار ایجاد کنید.

بازی‌های تیم‌سازی یکی دیگر از راه‌های عالی برای مشارکت کل تیم شماست، که می تواند یک گپ دوستانه کوتاه در ابتدای کنفرانس ویدئویی، یک شب نشینی ماهیانه، یا یک کارگاه آموزشی حضوری با پرداخت هزینه از سوی شرکت، باشد. این تبادلات شخصی کوچک و فرصت های دوستی و الفت تیمی است که به صورت روزانه کمبود تعامل رو در رو را جبران می کند.

7) به تیم مجازی خود انگیزه دهید

در حالت ایده آل، تیم مجازی شما متشکل از افرادی است که در مسئولیت پذیری و با انگیزه نگه داشتن خود عالی هستند. با این حال، حتی خودکفاترین عضو تیم هر چند وقت یکبار نیاز به تشویق دارد .

برای اینکه تیم مجازی خود را درگیر و با انگیزه نگه دارید، باید به آنها حس هدفمندی بدهید. وقتی تیم شما با ماموریت شرکت شما آشنا شود ، احساس ارتباط بسیار بیشتری با پروژه و سازمان خواهد داشت. آن‌ها به فرصت‌هایی برای رشد و یادگیری نیز نیاز دارند تا احساس کنند در حرفه خود در حال پیشرفت هستند.

تولدها، سالگردهای کاری و نقاط عطف مهم را جشن بگیرید تا به تیم خود بفهمانید که از آنها و کارشان قدردانی می کنید. فرصت هایی را برای هم تیمی ها ایجاد کنید تا با هدایای کوچک از یکدیگر قدردانی کنند یا توسط مدیر خود در حضور دیگران مورد قدردانی قرار گیرند. همه این موارد می تواند به شادی تیم شما کمک کند و بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد.

8) به اختلاف زمانی محل زندگی کارکنان توجه کنید

گرد هم آوردن اعضای تیم برای پروژه‌ها، انجام تماس‌های ویدیویی و ایجاد ساعات شاد مجازی بسیار عالی است، اما مراقب باشید که اعضای تیم از راه دور، در کدام منطقه جغرافیایی هستند. اگر اعضای تیم در کشورهای مختلف دارید، بهترین زمان مشترک برای ارتباط را در نظر بگیرید.

اگرچه تیم‌های راه دور بسیار انعطاف‌پذیرتر هستند، اما همچنان می‌توانید ساعات کار اصلی را برای تیم خود فراهم کنید (مثلاً از 11 صبح تا 3 بعد از ظهر). در طول آن ساعات کار اصلی، همه باید آنلاین و در دسترس هم تیمی های خود باشند (به غیر از استراحت ناهار). مطالعات نشان می دهد که 74 درصد از کارکنان معتقدند که وجود ساعت کار اصلی به تیم های راه دور کمک می کند.

برای به حداقل رساندن اصطکاک بین هم تیمی ها، جلسات را قبل از شروع ساعات کاری اصلی یا بعد از اتمام آن برنامه ریزی نکنید . در حالت ایده آل، تنظیم زمان در طول روز برای جلسات ، طوری باشد که هیچ کس مجبور نباشد خیلی زود بیدار شود یا تا دیروقت بیدار بماند. توجه به برنامه کاری همه اعضای تیم، نشان می دهد که برای زمان آنها ارزش قائل هستید و به آنها اجازه می دهید زندگی شخصی و کاری متعادل داشته باشند.

این موضوع به ویژه با تیم های پراکنده در ساسر دنیا می تواند چالش برانگیز شود. با قرار دادن جلسات تکراری چرخشی در برنامه کاری تیم ، همه حس مشارکت خواهند داشت. برای مثال، اگر کل تیم هفته‌ای یک‌بار با هم جلسه دارند، زمان‌های جلسه را هر دو هفته یکبار بین صبح و بعدازظهر به زمان آمریکا تغییر دهید تا اعضای تیم مستقر در اروپا بتوانند یک هفته در جلسه حضور داشته باشند، در حالی که اعضای تیم کشورهای آسیا اقیانوسیه می توانند جلسه ضبط شده را در زمان خود تماشا کنند و بالعکس.

در پایان روز، چیزی که اهمیت دارد این است که تمام تلاش خود را برای یافتن روال جلسه ای که برای تیم شما کارآمد است انجام دهید. حتی می‌توانید یک روز بدون جلسه در هفته، در نظر بگیرید تا به تیم فرصت استراحت و روزی بدون تماس‌ های جلسات بدهید و بدون وقفه و مزاحمت بتوانند کار خود را انجام دهند.

9) از ابزارهای دورکاری کمک بگیرید

اگر ابزارهای لازم برای برقراری ارتباط و همکاری موثر را برای تیم مجازی خود فراهم نکنید،آنها هیچ شانسی برای موفقیت نخواهند داشت. ارسال بی وقفه اسناد از طریق ایمیل، باعث کندی این دنیای تکنولوژی پرشتاب نمی شود. از مزایای پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای تعاملی که با تفکرایجاد تعاملات بهتر در تیم مجازی طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

سرویس ابری تعاملات سازمانی کولتفرم، یکی از این ابزارهاست که با هدف تسهیل و گسترش تعاملات در تیم های مجازی و دورکار طراحی شده است.

بیشتر بدانید:سازماندهی دقیق ارتباطات سازمانی با کولتفرم

10) جلسات حضوری ترتیب دهید

در نهایت، اهمیت ملاقات های حضوری را دست کم نگیرید . در صورت امکان، سعی کنید تیم خود را در برنامه های حضوری منظم، گرد هم بیاورید. اگر هم تیمی های شما همگی در نزدیکی هم قرار دارند، این برنامه می تواند هر هفته یا یک بار در ماه انجام شود. اگر اعضای تیم شما در ایالت‌ها، کشورها و مناطق زمانی مختلف زندگی می کنند، می‌توانید جلسات محلی را برای گروه‌های کوچک‌تر ترتیب دهید یا همه اعضاء را برای یک رویداد بزرگ‌تر دور هم جمع کنید (مثلاً گردهمآیی تابستانی، مهمانی تعطیلات، یا رویدادهای دیگر شرکت).

اگر چه گرد هم آوردن تیم به صورت حضوری می تواند گران و زمان بر باشد، اما برگذاری حداقل یک گردهمآیی حضوری در سال می تواند برای تیم شما معجزه کند. حضورشان در کنار هم می تواند باعث ایجاد اعتماد، تقویت روابط بین هم تیمی ها وافزایش مشارکت تیم شود.

مزایا و چالش های تیم های مجازی

تیم‌های مجازی به سازمان‌ها این امکان را می دهند تا استخدام را از بین داوطلبان بیشتری انجام دهند و بهترین نامزدها را از یک گروه بزرگ و پراکنده بیابند. با این حال، از آنجایی که اعضای تیم در یک فضای اداری مشترک نیستند، چالش های متعددی در کار با تیم های مجازی می تواند ایجاد شود.

اما با مدیریت صحیح و تفکر مثبت، رهبران می توانند چالش های کار با یک تیم مجازی را به فرصت تبدیل کنند.

مزایا و معایب تیم مجازی

مزیت: انعطاف پذیری بیشتر تیم

یکی از بزرگترین مزایای تیم های مجازی، انعطاف پذیری حاصل از کار از خانه است. با وجود برگذاری کنفرانس های ویدئویی زیاد در تیم، می توانند بدون لباس های رسمی و با شلوار ورزشی و پیراهن راحت، از انجام کار لذت ببرند.

وقتی صحبت از ایجاد برنامه کاری است،اعضای تیم انعطاف پذیری بیشتری دارند. آن‌ها می‌توانند زودتر بیدار شوند و قبل از اینکه بچه‌هایشان از مدرسه به خانه بیایند،کار خود را انجام دهند یا اگر شب‌ها بازدهی بیشتری دارند، تا دیروقت کار کنند.

تیم شما می تواند از آشپزخانه کار کند، به یک کافه برود، یا با سایر کارکنان راه دور در یک فضای مشترک دور هم جمع شوند. حتی ممکن است این فرصت را داشته باشند که به شهر رویایی خود نقل مکان کنند. احتمالات بی شمارند.

ایراد: خانه تبدیل به اداره می شود

در حالی که برخی از هم تیمی های شما ممکن است از امکان پاسخ دادن به ایمیل ها از رختخواب در شروع روز لذت ببرند، اما کار از خانه نیز می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر انزوایی که ممکن است تیم شما بدون داشتن هم تیمی در نزدیک خود با آن مواجه شود، برخی ممکن است سطح بالاتری از حواس پرتی را در خانه خود تجربه کنند.

ظروف کثیف در سینک وجود دارد، گربه ای که مدام از روی صفحه کلید راه می رود، بچه ای که از مدرسه به خانه آمده و فوراً به ناهار نیاز دارد، همه این عوامل می توانند کار در خانه را به یک چالش تبدیل کنند. هنگامی که فضای اداری برای فرار وجود ندارد، مدیریت این فضا برای برخی از هم تیمی های شما دشوار است.

به خاطر داشته باشید که همه افراد یک اتاق مجزا و مجلل در خانه خود ندارند که بتواند به عنوان دفتر کار آنها عمل کند. خاتمه دادن به کار در پایان روز می تواند برای تیم های مجازی مثل یک مبارزه سخت باشد، به خصوص اگر فضای کاری آنها با فضای زندگی آنها یکی باشد.

مزیت: صرفه جویی در زمان و هزینه

با وقت صرفه جویی شده در عدم رفت و آمد نکردن روزانه به دفتر ، می تواند صرف خانواده، دوستان و ایجاد سرگرمی ها و تجدید روحیه از محل کار شود.

نداشتن فضای اداری نیز باعث صرفه جویی در هزینه شرکت شما می شود. سازمان شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای فضای اداری یا ارائه کمک هزینه پارکینگ یا رفت و آمد برای اعضای تیم ندارد.

ایراد: شما باید در مناطق زمانی مختلف کار کنید

در یک تیم پراکنده در مناطق جغرافیایی مختلف، هم تیمی های شما می توانند در هر جایی باشند. وقتی شما از برنامه کاری و موقعیت زمانی متفاوت هم تیمی های خود آگاه نباشید، احتمال بروز مشکلات ارتباطی و تعاملاتی وجود دارد.

اگر به عمد به موضوع ارتباطات تیم مجازی ورود نمی کنید ، این سوء تفاهم‌ها می‌تواند مدیریت پروژه‌ها و کسب‌وکار روزانه شما را پیچیده کند. پس باید دستورالعمل‌های واضح ارائه ‌دهید و از ابزارهایی استفاده کنید که همه را در ارتباط و در یک راستا در مورد پروژه‌های شما نگه ‌دارد.

ارتباطات و تعاملات را در اولویت قرار دهید

چه مدیریت یک تیم مجازی را بر عهده دارید و چه سنتی، بر ارتباطات شفاف تمرکز کنید. با اعضای تیم خود همدلی کنید و برای رواج یک محیط کاری سالم الگو باشید.

هرگز تاثیر مثبت استفاده از یک نرم افزار کاری مناسب را بر تیم مجازی خود دست کم نگیرید. از سرویس ابری کولتفرم برای پیگیری پروژه ها، به اشتراک گذاری دستور کار جلسات و تعاملات راحت با تیم خود استفاده کنید تا هرگز ضرب الاجل را از دست ندهید.

بخوانید: راهنمای جامع بهبود تعاملات تیم های دورکار

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس وب سایت: https://asana.com/resources/virtual-team
آدرس کوتاه شده: