چچ

10 نکته برای کارآمدی بیشتر در زمان دورکاری

حفظ کارآمدی، در کنار انجام کارهای روزمره و رسیدگی به مسائل خانوادگی، یکی از چالش های موجود برای کارمندانی است که قراردادهای دور کاری دارند.در اینجا قصد داریم 10 نکته را معرفی کنیم، که در هنگام دورکاری و در کنار رسیدگی به امور روزمره، به شما کمک می کند تا بتوانید به ضرب الاجل های کاری خود نیز رسیدگی کنید.

10 نکته برای کارآمدی بیشتر در زمان دورکاری

1. داشتن یک برنامه برای رسیدگی به امور خانواده

گاهی ممکن است فرزند مدرسه ای شما در طول هفته کاری، در منزل باشد. مراقبت و رسیدگی به امور فرزندان، برای والدینی که در منزل دورکاری می کنند، میتواند حفظ کارآمدی آنها را به چالش بکشد.

اگر خود را در چنین شرایطی می بینید، ایجاد یک برنامه مشخص برای کل خانواده مهم می باشد، و باید بین برنامه های کاری خود و رسیدگی به امور فرزندان و برآورده کردن نیازهایشان به شکلی هماهنگی ایجاد کنید .

برای مثال یکی از والدین می تواند کار خود را در شیفت صبح انجام دهد و دیگری کار خود با یک فاصله زمانی در شیفت عصر شروع کند. و یا می توانید یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید تا زمانی که خانه ساکت است، زمان بیشتری برای انجام کار داشته باشید، و به کاهش بخشی از حجم کاری شما در روزهای آتی کمک کند.

2. فضای کاری خود را مشخص کنید

اگرچه مطمئناً کار کردن از روی تخت یا کاناپه می تواند وسوسه انگیز باشد، اما سعی کنید مکانی رسمی تر برای انجام کارهایتان داشته باشید. به طور مثال می توانید یک فضای کار موقت در اتاق ناهار خوری، یا حتی یک میز کار یا فضای اداری واقعی در خانه خود در نظر بگیرید. در حالت ایده‌آل بهتر است فضای کاری شما در اتاقی باشد که بتوانید با بستن درب، از هرگونه عامل حواس پرتی و مزاحمت، اجتناب کنید.

همچنین سعس کنید تمام لوازم و تجهیزاتی که ممکن است حین کار به آنها نیاز پیدا کنید، مانند کامپیوتر، چاپگر، کاغذ، هدفون و غیره در دسترس بگذارید، تا مانع رفت و آمدهای مکرر برای استفاده از آنها شود. زیرا این کار باعث کاهش راندمان کاری شما خواهد شد.

3. زود بیدار شوید و سریع کار خود را آغاز کنید

در هنگام دورکاری چون شما نیازی به خروج از منزل برای رفتن به محل کار خود ندارید، ممکن است این وسوسه سراغ شما بیاید که با کمی بیشتر خوابیدن چیزی را از دست نمی دهید. در صورتی که این کار باعث کاهش کارآمدی شما می شود. یکی از راه حل های کارآمد برای چیره شدن به این مشکل، تنظیم آلارم ساعت حداقل یک ساعت زودتر از زمان بیدار شدن همسر و فرزندان شما است.

یک فنجان از نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه خودتان را آماده کنید و کار را با پاسخ به یکی از ایمیل ها یا انجام یکی از وظایف کاری سنگین تر خود، شروع کنید.

ازمیزان پیشرفت در انجام کارهایتان، در زمان سکوت منزل، شگفت‌زده خواهید شد.

4. به خود استراحت دهید

اگر واقعاً می خواهید کارآمدی بالایی داشته باشید، در بازه های زمانی معین به ذهن (و بدن) خود استراحت لازم را بدهید تا بتوانید با انرژی مناسب کار خود را از سرگیرید. به طور مثال در بازه های زمانی یک ساعت یا بیشتر، حداقل چند دقیقه بایستید، راه بروید، یک لیوان آب بنوشید و یا سگ خود را نوازش کنید.

چند بار در روز، استراحت های طولانی تری برای تعامل با دیگران نیز داشته باشید. به طور مثال20 دقیقه را به بازی با بچه ها اختصاص دهید، با همسر خود قدم بزنید یا با والدین خود صحبت کنید و جویای احوال آنها باشید. کمی ذهن خود را از کار دور کنید تا ذهن و بدنتان انرژی از دست رفته را بازیابی کند.

5. حواس پرتی ناشی از ابزارهای دیجیتال را از بین ببرید

اصولا در دفتر کار شما زیاد وقت بررسی شبکه های اجتماعی ندارید، ولی این اتفاق اغلب در خانه پیش می آید. متاسفانه این احتمال وجود دارد که با یک نگاه به نظرات یک پست، قبل از اینکه متوجه شوید به دام بیوفتید و یک ساعت از زمان کاری مفید خود را به راحتی از دست بدهید.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی ، هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا منبع این حواس پرتی را کاملاً از بین ببرید. به طور مثال پلتفرم های اجتماعی را از جلوی چشم خود دور کنید و از همه حساب های کاربری خود خارج شوید. هشدارها و اعلان‌ها را غیرفعال کنید و وقتی می‌خواهید کار کنید، تلفن خود را در اتاق خواب قرار دهید.

و چک کردن اینگونه اپلیکیشن ها را برای بعد از اتمام ساعت کاری خود بگذارید.

6. تنظیم زمان برای بررسی ایمیل

در صورتی که صندوق ایمیل های ورودی شما مدام در معرض دید باشد، هر پیام جدید می تواند باعث حواس پرتی شود، که نتیجه آن به تعویق افتادن و از دست دادن تمرکز لازم و افزایش زمان مورد نیاز برای اتمام کار در دست انجام شما، است.

لذا تعیین بازه های زمانی معین برای چک کردن ایمیل ها؛ کارآمدی شما در کار را بالا میبرد.

7. هر روز فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید

خود را ملزم به ایجاد فهرست کارهای روزانه کنید. در پایان هر روز کاری، فهرستی از وظایف روز بعد را یادداشت کنید و جزئیات آنچه را که باید انجام دهید و مدت زمان انجام مشخص کنید، همچنین شرکت در جلسات و یا تماس هایی که باید گرفته شود را در آن بگنجانید. با ایجاد چنین فهرستی در آغاز روز کاری جدید، شما می توانید به سرعت شروع به کار نمایید و از اتلاف وقت و سردرگمی نجات پیدا می کنید و شروع خوبی خواهید داشت.

8. در صورت امکان چند کار را با هم انجام دهید

هنگام دورکاری شما مجبور به انجام امور روزانه خود در خانه نیز هستید.به طور مثال ممکن است مجبور شوید به سگ خود غذا بدهید و یا او را برای پیاده روی به خارج از خانه ببرید، ظرف ها و لباسها را بشویید، و یا سایر موارد مشابه. پس بهتر است در صورت امکان طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید چند کار را همزمان با هم انجام دهید.

به طور مثال زمانی که میخواهید یک فنجان نوشیدنی برای خود بریزید، سر راه جاروبرقی خودکار را روشن کنید، و در مسیر برگشت خود از آشپزخانه مقداری از لباس ها در ماشین لباس شویی ریخته و آنها را بشورید . به این شیوه در حین انجام دورکاری به طور همزمان تعدادی از کارهای روزمره خود در خانه را نیز انجام می دهید.

9. تدارک دیدن وعده غذایی

تصور کنید کار شما خارج از خانه است و زمان صرف نهار، شما می توانید به راحتی با همکاران خود بیرون رفته و فست فود سفارش دهید. ولی در زمان دور کاری چنین فرصتی برای شما مهیا نیست و بار آماده کردن غذا هم بر دوش شماست.

درست کردن چند وعده غذایی برای طول هفته، بهترین روش برای جلوگیری از کارافتادگی شماست. در روزهای تعطیل، چند وعده غذایی را به صورت عمده درست کنید و در ظروف نگهداری غذا بریزید. به این شکل شما مجبور نمی شوید در حین انجام دورکاری،کار را متوقف کرده و آشپزی کنید. این شیوه به خصوص زمانی کاربرد دارد که چندین نفر در یک خانه زندگی می کنند، و احتمال دارد همزمان گرسنه نشوند و هر زمان که نیاز بود، هر کسی وعده غذایی خود را صرف کنند.

10. در صورت امکان ساعت کاری مشخصی داشته باشید

اگر کارفرمایتان به شما اجازه می‌دهد، ساعت هایی را که از طریق تلفن، ایمیل و دورکاری در دسترس خواهید بود را مشخص کنید. مشخص کردن ساعات کاری مهم است، ولی مهم تر از آن اختصاص دادن زمانی برای بودن در کنار عزیزانتان، استراحت کردن و رسیدگی به امور شخصی است.

رعایت حریم زندگی شخصی و حرفه ای بسیار مهم می باشد.

در انتها

کار از خانه مطمئناً با چالش هایی همراه است. اما تنظیم یک برنامه، تعیین انتظارات واضح با عزیزانتان و حذف حواس‌پرتی‌ها می‌تواند به افزایش کارآمدی شما کمک کند.

اگر می خواهید یک کسب‌وکار خانگی راه بیندازید، یا از تجهیزات اداری در خانه استفاده کنید، حتما بیمه نامه مالکان خانه خود را بررسی کنید تا پوشش شما بر اساس شرایط شما به روز شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی بیمه خود تماس بگیرید.

مترجم: نسرین اسکندریان
اجازه انتشار: قید نشده
نوع: ترجمه
آدرس وب سایت: https://www.travelers.com/resources/home/working-remotely/10-tips-for-staying-productive-when-working-from-home
آدرس کوتاه شده: